Eskişehir Valiliği tarafından yayımlanan “Tüketici Sağlığının Korunması ve Güvenilir Gıda Arzı Haftalık Denetim Raporu”na göre, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Gıda ve Yem Şube Müdürlüğü ekipleri 18-24 Haziran 2026 tarihleri arasında kent genelinde kapsamlı denetimler gerçekleştirdi.

Bu kapsamda 297 risk esaslı gıda ve yem işletmesi denetlenirken, 13 numune alımı yapıldı. Ayrıca 35 ithalat işlemi ve 169 ihracat süreci de ekipler tarafından kontrol edildi.

Eskişehirspor’da 4 futbolcu ile yeniden anlaşma!
Eskişehirspor’da 4 futbolcu ile yeniden anlaşma!
İçeriği Görüntüle

Denetimler sonucunda 5 işletmeye idari yaptırım uygulanırken, uygunsuz bulunan ürünlerle ilgili 2 imha ve 2 toplatma kararı alındı. Mevzuata aykırı durumlar nedeniyle toplam 528 bin 379 TL para cezası kesildi. Yetkililer, halk sağlığının korunması ve güvenilir gıda arzının sağlanması amacıyla denetimlerin aralıksız devam edeceğini bildirdi.

Kaynak: HABER MERKEZİ