Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılı Ölüm ve Ölüm Nedeni İstatistikleri'ni yayımladı. Verilere göre Eskişehir'de geçen yıl 6 bin 671 kişi yaşamını yitirirken, kentte en fazla ölüme dolaşım sistemi hastalıkları neden oldu. Öte yandan bebek ve 5 yaş altı ölüm hızlarında düşüş yaşanırken, intihar vakaları ise dikkat çekici seviyede seyretti.
TÜİK verilerine göre 2025 yılında Eskişehir'de hayatını kaybedenlerin 3 bin 603'ü erkek, 3 bin 68'i ise kadınlardan oluştu. Kentte kaba ölüm hızı, bir önceki yıl olduğu gibi binde 7,2 olarak kaydedildi. Sağlık göstergeleri açısından olumlu gelişmeler de rapora yansıdı. Eskişehir'de 2024 yılında binde 5,6 olan bebek ölüm hızı, 2025'te binde 4,7'ye gerilerken, 5 yaş altı ölüm hızı da binde 6,5'ten binde 5,5'e düştü. Raporda dikkat çeken başlıklardan biri de intihar istatistikleri oldu. Kentte 2025 yılı boyunca 58 kişi yaşamına son verdi. İntihar edenlerin 48'ini erkekler, 10'unu ise kadınlar oluşturdu. Böylece intihar vakalarının yaklaşık yüzde 83'ü erkeklerde, yüzde 17'si kadınlarda görüldü.
Veriler, Eskişehir'de ruh sağlığına yönelik destek mekanizmalarının önemini bir kez daha ortaya koyarken, uzmanlar özellikle risk grubundaki bireylerin erken dönemde profesyonel destek almasının hayati önem taşıdığına dikkat çekiyor.




