Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin 2024 yerel seçimleri döneminde kamuoyuyla paylaştığı ulaşım projeleri arasında yer alan Kuzey Kuşak Yolu çalışmaları, Mayıs 2024'te başlatıldı.

Proje kapsamında Aralık 2024'te Tarım ve Orman İl Müdürlüğü'ne yapılan ilk başvurunun ardından, ilgili kurumların talepleri doğrultusunda gerekli düzenlemeler ve revizyonlar gerçekleştirildi. Bürokratik sürecin tamamlanmasıyla birlikte projenin son güzergâhı Haziran 2026'da Toprak Koruma Kurulu gündemine taşındı.

Kurulda yapılan değerlendirme sonucunda, yol güzergâhında bulunan ve tarım arazisi niteliğindeki alanların kullanımı için gerekli izin oy birliğiyle kabul edildi. Sürecin devamında proje dosyası değerlendirme ve onay için Tarım ve Orman Bakanlığı'na gönderilecek.

Kent Trafiğine Yeni Alternatif

Tamamlanmasıyla birlikte Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi ve Bursa yolu arasında önemli bir ulaşım bağlantısı oluşturması hedeflenen Kuzey Kuşak Yolu'nun, şehir içi trafik yoğunluğunu azaltması bekleniyor.

Toplam 6 şerit olarak planlanan proje, üç gidiş ve üç geliş şeridinden oluşacak. Yeni ulaşım aksıyla birlikte kent içindeki ulaşım sürelerinin kısaltılması ve trafik yükünün azaltılması amaçlanıyor.

Sürücüler dikkat: Eskişehir'deki yol 6 saat boyunca kapalı!
Sürücüler dikkat: Eskişehir'deki yol 6 saat boyunca kapalı!
İçeriği Görüntüle

"Çalışmalarımıza devam edeceğiz"


Projeye ilişkin değerlendirmelerde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Kuzey Kuşak Yolu'nun Eskişehir'in geleceği açısından büyük önem taşıdığını belirterek şu ifadeleri kullandı: “Eskişehir için büyük önem taşıyan Kuzey Kuşak Yolu Projemizde önemli bir aşamayı tamamladık. Mayıs 2024’te başlattığımız çalışmalar kapsamında, Aralık 2024’te ilk başvurumuzu gerçekleştirmiştik. İlgili kurumların talepleri doğrultusunda gerekli revizyonlarını tamamlayarak süreci kararlılıkla takip ettik. Güzergâhtaki tarım arazilerinin tarım dışı kullanımına ilişkin talebimiz, Toprak Koruma Kurulu tarafından 26 Haziran’da oy birliğiyle kabul edildi. Yasal süreçlerin tamamlanmasının ardından, bu önemli ulaşım yatırımını hayata geçirmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Sürece katkı sunan tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyorum.”

Kaynak: HABER MERKEZİ