Bilecik Valiliği koordinasyonunda gerçekleştirilen tatbikat, Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü sorumluluğundaki Osmangazi Tüneli’nde yapıldı. Senaryo gereği tünel içerisinde meydana gelen trafik kazası sonrası çıkan yangına müdahale edilirken, ekiplerin koordinasyon kabiliyeti de test edildi.
Tatbikata Bilecik Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü başta olmak üzere İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Sağlık Müdürlüğü, Karayolları ekipleri, 112 Acil Çağrı Merkezi ve İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi personeli katıldı.
Senaryo kapsamında olay yerine sevk edilen itfaiye ekipleri yangına müdahale ederek söndürme çalışması yürütürken, sağlık ekipleri yaralılara ilk müdahaleyi yaptı. Emniyet ve jandarma ekipleri güvenlik önlemlerini alırken, kurtarma ekipleri ise mahsur kalan kişilerin tahliyesini gerçekleştirdi.
Yetkililer, bu tür tatbikatların olası acil durumlarda kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi ve müdahale kapasitesinin artırılması açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Başarıyla tamamlanan tatbikatın ardından ekiplerin performansı değerlendirilerek gerekli notların alındığı öğrenildi.




