İçinde bulunduğumuzyüzyılda üretimin içeriği ve gerçekleşme süreci de değişiyor. Kapitalist anlayış doğrudan kar merkezini ortaya koysa da sosyal sorumluluk ve farkındalık yaratma artık üretim yapmanın olmazsa olmazları arasındaki yerini aldı.
Özellikle çevre dostu üretim, iklim değişikliği ile mücadele ve yeşil mutabakat zorunluluğu sürdürülebilir üretim için gereken şartlar arasındaki yerini aldı. Açıkçası bu konuda atılan adımlar yetersiz görünse de Eskişehirli bazı firmalarımızdan umut verici haberler de gelmiyor değil.
İşte bu firmalardan biri de Eskişehir Sanayi Odası Üyesi ODE Yalıtım… Firma, çevre dostu uygulamalarıyla ön plana çıkan ve 2018 yılında 'Yılın Yatırımı' ödülüne layık görülen Eskişehir'deki ODE Üretim Kampüsü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından verilen Sıfır Atık Belgesi'ni almaya hak kazandı.
ODE Yalıtım, Sıfır Atık Belgesine,;2018 yılında 'Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri'nde 'Yılın Yatırımı' ödülünü de kazanan Eskişehir'deki ODE Üretim Kampüsü'nde kurduğu Sıfır Atık Yönetim Sistemi ile layık görüldü.
ÇEVRESEL, EKONOMİK VE SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE ODAKLANIYORUZ
ODE Yalıtım Teknik Genel Müdür Yardımcısı Tarık Uslu, kurdukları Sıfır Atık Yönetim Sistemi ile Avrupa'nın 2050 yılına kadar ulaşmak istediği sıfır atık hedefine şimdiden çok yaklaştıklarını ifade ederken çevre ile dost üretim süreçlerini de anlattı.
Geleceğe yönelik olarak odaklandıkları konuların ana çerçevesini sürdürülebilirliğin oluşturduğunu ifade eden Uslu, 'Çevresel, ekonomik ve sosyal anlamda sürdürülebilirliğe destek olmayı hedefliyoruz' dedi.
ODE Yalıtım içinde oluşturdukları Enerji Verimliliği Komitesi İle başta AB İklim Yasası olmak üzere yeşil dönüşüm sürecindeki tüm çalışmaları yakından takip ettiklerini belirten Uslu, diyor ki;
Günümüz itibarıyla;