Adamın biri, bisikletle Türkiye'den İran'a geçiyormuş, selesinde kocaman bir torba. Gümrük görevlisi şüphelenmiş haliyle, 'Aç torbayı' demiş, açmış, kum çıkmış.
İki gün sonra, aynı adam ıslık çala çala gelmiş sınır kapısına, çıkış yapacak, selesinde gene torba… 'Aç' demişler, açmış, gene kum.
İki gün sonra, aynı adam pedal çevire çevire gelmiş sınır kapısına, selede gene torba. Bu sefer, polis çağırmışlar, narkotikçi gözüyle incelemişler, nafile, bildiğin kum.
Delirecekler.
Bir, üç, beş, hep aynı manzara… Adam geliyor geze geze, termal kamerayla bakmışlar, tahlil yapmışlar, köpeklere koklatmışlar, uyduyla takip etmişler, hikaye… Hep kum çıkmış.
Aradan yıllar geçmiş. Gümrük görevlisi o adama çarşıda rastlamış.
'İçim içimi yiyor' demiş, 'Bu saatten sonra bir şey yapamam sana, Allah aşkına söyle, ne kaçırıyordun o torbayla?'
Adam cevap vermiş:
'Bisiklet'
Ülkenin içinde bulunduğu döviz sıkıntısı ve ona bağlı ekonomik sıkıntılar artık dibine kadar hissedilir durumda.
İktisatta dövizin yükselmesinin nedenleri bellidir, döviz artışının nelere sebep olacağı da: